Učivo AJ
Zasílám zadání úkolů na angličtinu.
11. 3. 2020
SAMOSTUDIUM ANGLICKÉHO JAZYKA
8. A a 8. B
Žáci si vypíší/doplní/vypracují následující:
UČEBNICE
- Přečíst stranu 44 Sir Bedivere and Excalibur
- Do školního sešitu si žáci vlepí tabulku slovních spojení „VERB + -ing or infinitive“ – již ode mě dostali, případně zasílám v příloze!
- Přečíst celý komiksový příběh strana 46 The burglar a k tomu vypracovat/správně přepsat do školního sešitu cvičení 2/47.
- Do školního sešitu vlepit následující gramatický zápis.
………………………………………………………………………………………………………………….vystřihnout a vlepit
SPOJOVÁNÍ DVOU SOUVISEJÍCÍ A PO SOBĚ JDOUCÍCH VĚT:
There’s someone/something + -ing
I can see/hear someone/something + -ing
Př. There’s a car. It is stopping by the gate. There’s a car stopping by the gate.
I can see him. He is opening the window. I can see him opening the window.
Použití:
- popisujeme děj, který se právě děje (ze dvou vět tak mohu vytvořit jednu)
- anebo sloveso ve tvaru –ing použijeme po slovesech vnímání jako je – see/hear/feel/smell…
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
- Pročíst stranu 48 v učebnici a přepsat a doplnit do školního sešitu oranžovou tabulku 48/2
-ed vs. -ing (tvorba přídavných jmen). - Do školního sešitu vlepit následující gramatický zápis
………………………………………………………………………………………………………………….vystřihnout a vlepit
PŘÍDAVNÁ JMÉNA KONČÍCÍ NA -ED nebo –ING
Přídavná jména, která popisují věci nebo lidi – používáme koncovku –ING.
Př. He is boring.
The story is interesting.
The kid is very annoying.
Přídavná jména, která popisují, jak se lidé cítí – používáme koncovku –ED.
Př. I am very disappointed.
She is excited about her trip to NYC.
They are worried.
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
PRACOVNÍ SEŠIT
- Vypracovat strana 34/ cvičení 2,3.
- Vypracovat strana 35/ cvičení 5,6.
- Vypracovat strana 36/ cvičení 1.
- Vypracovat strana 37/ cvičení 3, 4.
- Vypracovat strana 38 / cvičení 1,3.
- Vypracovat strana 39/ cvičení 7.
SLOVNÍČEK
- Do slovníčku si žáci přepíší lekci 4A a 4B a 4C i s odstavcem Adjectives with –ed or -ing (strana 83).
- Slovíčka se také dobře naučí, pokud rodiče nemluví anglicky a nemohou dětem pomoci
s výslovností, doporučuji náslech výslovnosti např. pomocí slovníku:
https://translate.google.cz/?hl=cs
nebo
Doporučuji věnovat práci cca 30 min denně a úkoly si rozvrhnout do více dní. Všechna práce bude po návratu společně zkontrolována a některá cvičení oznámkována. Pokud se zavření školy bude prodlužovat, pošlu další práci dle situace. V případě dotazů jsem k dispozici na pracovním mailu.
Děkuji, s pozdravem,
Katka Rauschertová