Jdi na obsah Jdi na menu

Učivo AJ

11. 3. 2020

Zasílám zadání úkolů na angličtinu.

11. 3. 2020

SAMOSTUDIUM ANGLICKÉHO JAZYKA

8. A a 8. B

Žáci si vypíší/doplní/vypracují následující:

UČEBNICE

  • Přečíst stranu 44 Sir Bedivere and Excalibur
  • Do školního sešitu si žáci vlepí tabulku slovních spojení „VERB + -ing or infinitive“ – již ode mě dostali, případně zasílám v příloze!

 

  • Přečíst celý komiksový příběh strana 46 The burglar a k tomu vypracovat/správně přepsat do školního sešitu cvičení 2/47.

 

 

  • Do školního sešitu vlepit následující gramatický zápis.

………………………………………………………………………………………………………………….vystřihnout a vlepit

SPOJOVÁNÍ DVOU SOUVISEJÍCÍ A PO SOBĚ JDOUCÍCH VĚT:

There’s someone/something +   -ing

I can see/hear someone/something +   -ing

 

Př.          There’s a car. It is stopping by the gate. There’s a car stopping by the gate.

               I can see him. He is opening the window.              I can see him opening the window.

 

Použití:

  • popisujeme děj, který se právě děje (ze dvou vět tak mohu vytvořit jednu)
  • anebo sloveso ve tvaru –ing použijeme po slovesech vnímání jako je – see/hear/feel/smell…

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

 

 

 

  • Pročíst stranu 48 v učebnici a přepsat a doplnit do školního sešitu oranžovou tabulku 48/2
    -ed vs. -ing
    (tvorba přídavných jmen).
  • Do školního sešitu vlepit následující gramatický zápis

………………………………………………………………………………………………………………….vystřihnout a vlepit

PŘÍDAVNÁ JMÉNA KONČÍCÍ NA  -ED nebo –ING

Přídavná jména, která popisují věci nebo lidi – používáme koncovku –ING.

Př.          He is boring.

The story is interesting.

The kid is very annoying.

 

Přídavná jména, která popisují, jak se lidé cítí – používáme koncovku –ED.

Př.          I am very disappointed.

               She is excited about her trip to NYC.

               They are worried.

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

PRACOVNÍ SEŠIT

  • Vypracovat strana 34/ cvičení 2,3.
  • Vypracovat strana 35/ cvičení 5,6.
  • Vypracovat strana 36/ cvičení 1.
  • Vypracovat strana 37/ cvičení 3, 4.
  • Vypracovat strana 38 / cvičení 1,3.
  • Vypracovat strana 39/ cvičení 7.

 

SLOVNÍČEK

  • Do slovníčku si žáci přepíší lekci 4A a 4B a 4C i s odstavcem Adjectives with –ed or -ing (strana 83).
  • Slovíčka se také dobře naučí, pokud rodiče nemluví anglicky a nemohou dětem pomoci
    s výslovností, doporučuji náslech výslovnosti např. pomocí slovníku:

https://translate.google.cz/?hl=cs

nebo

https://slovnik.seznam.cz/

 

Doporučuji věnovat práci cca 30 min denně a úkoly si rozvrhnout do více dní. Všechna práce bude po návratu společně zkontrolována a některá cvičení oznámkována. Pokud se zavření školy bude prodlužovat, pošlu další práci dle situace. V případě dotazů jsem k dispozici na pracovním mailu.

Děkuji, s pozdravem,

Katka Rauschertová